К основному контенту

Чати, веб-форуми, етикет електронного листування

Чат (англ. chat - розмова) - засіб спілкування користувачів по мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Звичайно під словом "чат" мається на увазі обмін текстовими повідомленнями.

Веб-Форум - клас веб-додатків для організації спілкування відвідувачів веб- сайта.

     Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тим у розділах і наступному обговоренні усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.
     Розповсюджений розподіл веб- форуму: Розділи, теми, повідомлення.
     Звичайно повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення й всі відповіді на нього утворить гілку (тему, тред, трэд (англ. thread), топік, топ (англ. topіc).
     Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонено правилами поведінки форуму. За дотриманням правил стежать модератори й адміністратори - учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати й видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.
     На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання й створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інші необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший  варіант) - ті й інші форуми називають відкритими. Застосовується й змішаний варіант - коли окремі теми можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а інша частина доступна тільки вузькому колу учасників.

При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, настроїти свій аватар або підпис, що додається автоматично до його повідомлень - залежно від переваг. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні картинки.

     Більшість форумів має систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті.
     Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитувань. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на заданий у заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.
     Кожний конкретний форум має свою тематику - досить широку, щоб у її межах можна було вести багатопланове обговорення. Часто також кілька форумів зводять воєдино в одному місці, що також називають форумом (у широкому змісті).
     По методу формування набору тим форуми бувають із динамічним списком тим і з постійним списком тим. У форумах з динамічним списком тим прості учасники можуть створювати нову тему в рамках тематики форуму.
     Звичайно форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень.
     Форум відрізняється від чата поділом обговорюваних тим і можливістю спілкування не в реальному часі. Це розташовує до більше серйозних обговорень, оскільки надає відповідальну    більше часу на обмірковування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, у роботі служб технічної підтримки.

Етикет електронного спілкування -  це неформальний кодекс поведінки, за яким регулюється спілкування між користувачами
Як ввічливий співрозмовник, та людина, яка не хоче ділитися своєю інформацією зі сторонніми людьми ви повинні дотримуватися певних правил.
  1. Уважно стежите за тим, що стоїть в полі Кому, перш ніж відправити лист. (інформація яку ви вкладаєте в електронний лист, може потрапити не до того адресата)
  2. Тема – це декілька слів, що коротко повідомляють, про що лист. Тема листа видно до відкриття листа, поряд з датою і відправником. Рекомендується завжди заповнювати це поле.  Тема листа має бути по можливості змістовною і унікальною.(листи без теми, або з рекламою - є спамом, та можуть містити віруси)
  3. Розбивайте текст на логічні абзаци. Ставте пропуски після розділових знаків. Перевіряйте помилки. Не забувайте про підпис. (це допоможе одержувачу якісніше обробити отриману інформацію, та говорить о вашій освіченості)
  4. Не відкривай листи від незнайомців та стороннього змісту
  5. Не відсилай свої дані, копії документів, номера телефону, відомості про родину та інше невідомим адресатам, та не переходь по незнайомих посиланнях
  6. Не відповідай на листи з погрозами та провокаціями
  7. Листи, що викликали підозру - видаляй до папки Спам.
  8. Важливу інформацію відправляй у архівах з паролем, який буде відомий лише відправнику та одержувачу.
  9. У будь-якому випадку повний розмір листа не повинен перевищувати 1МБ, і перш ніж слати такі великі повідомлення, потрібно заздалегідь погоджувати це з одержувачем
  10. Не відсилайте без попередження програми.
Це головні правила, які ви повинні запам’ятати та дотримуватись, при спілкуванні через електронні листи.

Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики.
Яких правил слід дотримуватися для безпечного  електронного листування?
Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спаму, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що надходить без згоди користувача.
Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:

  • -        не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
  • -        якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.
Як можна впорядковувати листи в електронній скриньці?
Електронна скринька на будь-якому поштовому сервері містить набір стандартних папок, наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін. Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені папки аналогічно до структури папок на дисках.
Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування папками. При цьому можна ство­рювати нові папки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів.

Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Принципи функціонування електрон­ної пошти.

                                                   Історична довідка: Перша поштова програма  SNDMSG  була розроблена в  1971  році Реєм Томлінсоном ( американським інженером-програмістом ) для мережі  ARPANet . Першою адресою електронної поштової скриньки була адреса її винахідника  tomlinson@bbn-telexa . Символ  @  був обраний також ним через його значення " на ”. Першим листом, надісланим електронною поштою, був лист від Рея його колегам з повідомленням про появу нової можливості спілкування в мережі.  Електронна пошта  ( e-mail ) – це служба Інтернету, призначена для пересилання комп’ютерними мережами повідомлень від одного користувача до іншого. Разом із текстовим повідомленням можуть бути передані прикріплені до електронного листа файли будь-яких форматів. Необхідною умовою електронного листува...