К основному контенту

Принципи функціонування електрон­ної пошти.

                                                   Історична довідка:
Перша поштова програма SNDMSG була розроблена в 1971 році Реєм Томлінсоном (американським інженером-програмістом) для мережі ARPANet. Першою адресою електронної поштової скриньки була адреса її винахідника tomlinson@bbn-telexa. Символ @ був обраний також ним через його значення "на”. Першим листом, надісланим електронною поштою, був лист від Рея його колегам з повідомленням про появу нової можливості спілкування в мережі. 
Електронна пошта (e-mail) – це служба Інтернету, призначена для пересилання комп’ютерними мережами повідомлень від одного користувача до іншого. Разом із текстовим повідомленням можуть бути передані прикріплені до електронного листа файли будь-яких форматів.
Необхідною умовою електронного листування є наявність у користувача електронної поштової скриньки. Вона відкривається (реєструється) на сервері електронної пошти (сайт провайдера або сайт веб-пошти).
Адреса e-mail складається з імені користувача (логіна), під яким він зареєстрований на сервері електронної пошти, символа @ (ет) та доменного імені поштового сервера. Всі символи – латинські, проміжки заборонені. Наприклад: admin_spec20@ukr.net, sp20_kab208@ukr.net, sp20_user01@ukr.net. Після реєстрації поштової скриньки з неї можна відправляти та на неї можна отримувати електронні повідомлення. За умови створення поштової скриньки на сайті веб-пошти (urk.net; meta.ua; mail.ru; rambler.ru; yandex.ru …) для роботи з нею можна використовувати браузер (робота з поштою через веб-інтерфейс). На комп’ютерах для отримання послуг електронної пошти можна встановити спеціальні програми – поштові клієнти. Найпопулярніші: Outlook Express, The Bat!, Opera Mail, Netscape Messenger.

Основні функції електронної пошти:
  • підготовка тексту листа;
  • прикріплення до листа окремих файлів;
  • відправка повідомлення одному адресату чи групі;
  • перевірка орфографії;
  • отримання, зберігання та впорядкування по папках електронні листи;
  • автоматичне додавання електронного цифрового підпису;
  • інформування користувача про надходження нових листів;
  • пересилання отриманих листів іншим адресатам;
  • цитування тексту отриманого листа;
  • формування та використання адресної книги;
  • шифрування/дешифрування листів;
  • включення запиту на підтвердження факту отримання листа адресатом.
Переваги веб-пошти:
  • доступ до скриньки з будь-якого ПК;
  • кореспонденція в повному обсязі зберігається на сервері;
  • для доступу до скриньки використовується будь-який браузер;
  • отримання додаткових послуг сервера;
  • OnLine-підтримка системою допомоги.
Переваги поштового клієнта:
  • швидкий вхід до скриньки без необхідності в авторизації при кожному вході;
  • можливість використання необмеженої кількості поштових скриньок одночасно (навіть, якщо вони зареєстровані на різних поштових серверах);
  • додаткові функції для захисту від спаму та вірусів.
 Недоліки веб-пошти:
  • значний час (в порівнянні) для перегляду та збереження прикріплених файлів;
  • при тривалому невикористанні скриньки її буде видалено зі всіма листами та вкладеннями;
  • в деяких Інтернет-магазинах та аукціонах забороняється реєстрацію з веб-пошти;
  • на деяких поштових серверах до кожного листа автоматично кріпиться реклама;
  • сервер може помилково відправити деякі листи до Спаму.
Недоліки поштового клієнта:
  • для доступу до скриньки необхідне встановлення поштового клієнта;
  • для використання кожної поштової скриньки попередньо необхідно налаштувати доступ до неї (параметри протоколів, авторизацію, цифрові підписи, захист від вірусів та спаму і т.д.);
  • обмеження в роботі безкоштовних поштових клієнтів (кількість поштових скриньок, обмеження об’єму прикріплених файлів).
Пересилання електронних листів між сервером електронної пошти та комп’ютером клієнта називається доставкою пошти. Для доставки пошти використовуються два протоколи: POP3 та SMTPPOP3 (Post Office Protocol version 3) – визначає правила пересилання поштових повідомлень від поштового сервера до комп’ютера користувача.  SMTP (Simple Mail Ttansfer Protocol) – визначає правила пересилання поштових повідомлень від комп’ютера користувача до поштового сервера або між поштовими серверами.
Структура електронного листа: Залоговок листаТіло листаПрикріплені файли.

Основні властивості електронних листів:
  • Кодування
  • Важливість
  • Прочитаний
  • Наявність вкладення
Етикет електронного листування:
  • починайте лист з привітання, завершуйте підписом;
  • при зверненні до особи, з якою особисто не знайомі, назвіть себе;
  • не надсилайте в листах неперевірені дані без посилання на їхнє джерело;
  • намагайтесь не допускати граматичних помилок;
  • обов’язково зазначайте тему свого листа;
  • не пишіть весь текст листа великими літерами;
  • не зловживайте позначкою високої важливості;
  • уникайте в листах реклами та оголошень (якщо вони не є предметом обговорення);
  • цитуйте лист, на який відповідаєте;
  • стискайте прикріплені файли (на деяких серверах існують обмеження у розмірах прикріплень);
  • повідомляйте адресата, які файли прикріплено до листа (для запобігання вірусам);
  • в діловому листування уникайте використання смайликів.
Правила безпеки при електронному листуванні
  • НІКОЛИ не відкривайте прикріплені файли, отримані в листах від невідомих осіб;
  • не повністю довіряйте вмісту отриманих повідомлень;
  • не відповідайте на листи, що приходять від незнайомих осіб;
  • не наводьте у листах приватні дані про себе чи свою родину (навіть знайомим);
  • нікому не повідомляйте пароль від поштової скриньки.

Матеріал взято з сайту: http://school20-kab208.at.ua/publ/informatika/10_klas/10_klas_elektronna_poshta/2-1-0-84

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Чати, веб-форуми, етикет електронного листування

Чат  (англ. chat - розмова) - засіб спілкування користувачів по мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Звичайно під словом "чат" мається на увазі обмін текстовими повідомленнями. Веб-Форум  - клас веб-додатків  для організації спілкування відвідувачів веб- сайта.       Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тим у розділах і наступному обговоренні усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.       Розповсюджений розподіл веб- форуму: Розділи, теми, повідомлення.       Звичайно повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення й всі відповіді на нього утворить гілку (тему, тред, трэд (англ. thread), топік, топ (англ. topіc).       Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонено правилами поведінк...